سیاست داخلی

توصیه یک برادر دینی به آیت الله صدیقی!

امیر محمدی: امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: "مَن وَقَفَ نَفسَهُ مَوقِفَ التُّهْمةِ فلا يلُومَنَ مَن أساءَ بهِ الظّنَّ" كسى كه خود را در معرض تهمت قرار دهد هرگز نبايد كسى را كه به او گمان بد مى برد سرزنش كند.

امیر محمدی در یادداشتی برای پارت نیوز در خصوص جعل سند ملک 1000 میلیاردی به نام شرکت زیر مجموعه آیت الله کاظم صدیقی نوشت: آقای کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و متولی حوزه علمیه ازگل معروف به حوزه امام خمینی (ره) گفت: سند زمین/باغ مدرسه علمیه ازگل منتقل شده به شرکتی با سهامداری خود و فرزندانشان با اطلاع ایشان صورت نگرفته و نمی دانستند و شخصی با جعل امضا این کار را انجام داده است.

البته که در این خصوص به خاطر سوابق درخشان ایشان این اعلام را حمل بر صداقت امام جمعه تهران می گذاریم اما باز هم نکات مبهمی در این پرونده وجود دارد.

همیشه شعبان، یک بار رمضان. شنیده ایم که جاعلان همیشه به نفع خودشان سند جعل می کنند، حالا یکی این کار را به نفع دیگری انجام داده بدون هیچ منفعتی. خیلی خوب! آقای صدیقی اهل فضیلت است و سخن ناثواب نمی زند. بنابراین به عنوان برادر کوچکتر دینی چند توصیه به ایشان دارم:

اول آنکه با شکایت از جاعل این مورد به صورت شفاف در محاکم قضایی با حضور اهالی رسانه و مردم پیگیری شود.

دوم آنکه برای بازگشت اموال عمومی به صاحبان حقیقی هر چه زودتر اقدام و این مال از شرکت خارج و به بیت المال برگردد.

در کنار این موارد بد نیست که در همان مدرسه علمیه ازگل مصاحبه مطبوعاتی حاصل شود و شما خیلی شفاف در خصوص این موارد با خبرنگاران و مردم صحبت کنید. نه آنکه رسانه ملی با سوالاتی از پیش مشخص و یا حتی بدون سوال از شما نقل کننده سخن باشد.

با توجه به قوانین در خصوص سوت زنی و تشویق سوت زن بد نیست در این موضوع جناب صدیقی از یاشار سلطانی فاش کننده این جعل تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشند؛ چرا که دنیا و آخرت ایشان را برایشان آباد کرده است.

این مورد که اسناد مثبته بازگردانی سند از شرکت به مدرسه علمیه ازگل در دسترس خبرنگاران و عموم قرار گیرد هم در رفع آفات اتهام خوب است.

دلیل نیاز به افزودن باغ 4200 متری بوده و مهمتر اینکه چگونه به صاحب دامنه تحت نظر ایشان رسیده است اگر در توضیحات آقای صدیقی آمده باشد بد نیست. در بیانیه ای که تازه منتشر شده البته هدف را جذب نوجوانان و جوانان برای ورود به حوزه دینی عنوان کرده اند. وقتی حوزه علمیه خود نوجوانان و جوانان را به خود جذب می کند، چه نیازی به ایجاد مکان دیگری برای آماده سازی آنها برای ورود به حوزه است؟!

نکته دیگر اینکه یک شرکت مجمع عمومی دارد، هیئت مدیره دارد، مدیرعامل ، بازرس و غیره. یعنی هیچ کدام از این اعضاء که اتفاقا به سبب ارتباط نسبی به جنابعالی نزدیک بودند نفهمیدند که زمینی به ارزش 1000 میلیارد تومان به دارایی های شرکت اضافه شده است یا فهمیدند به شما اطلاع ندادند؟ هر کدام از موارد باشد به نظر حقیر در انتخاب مدیران شرکتی که در آن سهام دارید هم تامل کنید.

بازگرداندن سند به حوزه هم به لحاظ حقوقی و مالیات دارای مسائلی است که تشریفات آن زمان بر است. فلذا خیلی موارد روشن نیست.

امید داریم استاد اخلاق مانند همیشه سعی در شفاف سازی داشته باشند و از کسانی که در خصوص این اتفاق از ایشان سوال می پرسند خرده نگیرند چرا که رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در تاریخ 1401/1/23 فرمودند : ”

یک نکته‌ای که وجود دارد، این است که ما به کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی اطلاق میکنیم «مسئول»؛ میگوییم مسئول؛ مسئول یعنی چه؟ یعنی ما مورد سؤال قرار میگیریم؛ از چه؟ از کرده‌ها و نکرده‌ها مورد سؤال قرار میگیریم.”

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x