گردشگری

بهترین نکات برای سفر ارزان جاده ای

با توجه به اینکه شرایط اقتصادی این روزها ممکن است در وضعیت خوبی نباشد و به ایام عید نزدیک می شویم ممکن است دلمان مسافرت بخواهد چرا که تعطیلات عید نسبتا طولانی می باشد و همچنین سفر ارزان جاده ای می تواند بسیار لذت بخش هم باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ برای اینکه تغییری در روحیه مان ایجاد کنیم خوب است هر از گاهی به خودمان استراحت بدهیم تا با ایجاد تنوع در مکان و زمان تجدید قوا کنیم. انسان در طول زندگی نیاز به تفریح و مسافرت دارد کار دائم و زندگی روزمره کسل کننده می باشد و داشتن یک سفر ارزان جاده ای همچون دوپامین عمل می کند.

چگونه سفر ارزان جاده ای برویم؟

برای آنکه به یک سفر اقتصادی و کم هزینه بروید لازم است یکسری اقدامات انجام دهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خرید اینترنتی بلیط

گاهی اوقات سفر طولانی و درازی در پیش دارید در این حالت با خرید بلیط می توانید به مقصد برسید. در هر صورت می توانید با رزرو اینترنتی بلیت، به جای مراجعه حضوری، در وقت و هزینه های خود به شدت صرفه جویی کنید.

سفر به روستاهای اطراف شهر

سفر ارزان در عید

شهر و روستاهای نزدیکتان را می توانید حتی بدون رزرو بلیط هم ببینید و از محیط آنها لذت ببرید. بنابراین با این کار هم به سفر رفته اید و آب و هوایی تازه کرده اید و هم اینکه هزینه های سفر را کاهش داده اید.

سفر یک روزه بروید

برای اینکه مسافرت کنیم و در خانه نباشیم حتما نیاز نیست که راهمان بسیار دور باشد. رفتن به مکان تاریخی دیدن یک جنگل و حتی باغ وحش می تواند لذت بخش باشد برای این کار کافی است یک سرچ در گوکل داشته باشید تا نزدیک ترین مکان را انتخاب کنید واز سفر ارزان جاده ای خود نهایت لذت را ببرید.

حمل و نقل ارزان را انتخاب کنید

برای اینکه هزینه خود را به حداقل برسانید می توانید در مسیر و شهر مقصد برای تردد از وسیله نقلیه عمومی و بین شهری استفاده کنید و تنها با یک پرس و جوی ساده به هدف خود می رسید. همچنین استفاده از اپلیکشن های مطمئن و ارزان کمک خوبی است.

نرفتن به رستوران های مشهور در عید

در ایام عید با توجه به اینکه مشتری زیاد است ومسافر برای سیر کردن شکم خود چاره ای ندارد جز رفتن به رستوران در شهر تفریحی هزینه و قیمت به طور معمول افزایش می یابد. پس بهتر است به مکانی بروید که کیفیت خوب و معمولی داشته باشد.

اجاره کردن ماشین یا ون مسافرتی

مسافرت رفتن با ون مسافرتی

ون های مسافرتی که تمام امکانات از جمله سرویس های خواب و بهداشتی رادر خود جای داده است بهترین انتخاب برای سفر ارزان جاده ای می باشد چرا که نیاز رفتن به هتل را از بین می برد و هزینه گزافی را از دوش شما برمی دارد.

امتناع از خرید در پاساژهای معروف وشلوغ

اخرید در ایام عید گزینه مناسبی نمی باشد چراکه قیمت ها رو به افزایش است بنابراین خرید اجناس غیر ضروری را بهتر است به طور کل کنار بگذارید یا حداقل از بازارچه سنتی و ارزان خریدکنید.

طبیعت گردی

چگونه سفر ارزان برویم

در سفر با ماشین به شهرهای دیگر بیشتر وقت خود را در دل جنگل و کنار رودخانه ها سپری کنید. ابزار لازم طبیعت گردی همراه داشته باشید. این راه همیشه ارزان یا حتی رایگان است.

اجاره کردن هتل آپارتمان

اجاره کردن آپارتمان گزینه ای مناسب و ارزان است که جایگزین خوبی برای هتل می باشد. پیدا کردن آپارتمان تمیز و مناسب که نزدیک مکان های تفریحی باشد از مهم ترین کارها است چون در اتلاف هزینه و وقت صرفه جویی میشود.

سخن پایانی

برای اینکه در جاده و مسیر به مشکل نخورید قبل از حرکت حتما وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه برده و چک کنید تا سفری بدون استرسی را تجربه کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x