آشپزی

طرز تهیه مربای به خانگی خوشرنگ با طعمی متفاوت

مربای به یکی از انواع مرباهای خوش طعم و رنگ ایرانی است که با دستورهای مختلفی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای به خانگی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ در طرز تهیه مربای به طعم دار کردن حرف اول را می زند. در واقع اگر می خواهید یک مربا به متفاوت را تجربه کنید می توانید موادی مثل دارچین، هل و زعفران در دستور پخت تان استفاده کنید.

مواد لازم پخت مربای به در خانه

مواد لازم مقدار مواد
میوه به ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۸ لیوان
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای به خانگی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به طرز تهیه این مربای خوش رنگ و خوشمزه خواهیم پرداخت.

مرحله ۱

برای تهیه مربای به خونگی ابتدا به ها را به خوبی می شوییم، سپس به صورت خلالی یا نگینی خرد می کنیم. توجه داشته باشید که پوست گرفتن میوه به سلیقه ای است و می توانید این مربای خوشمزه را با به دارای پوست نیز درست کنید. توجه داشته باید که خرد کردن به ها کاملا دلخواه است و حتی می توانید به ها را رنده کنید که این را ما به شما توصیه نمی کنیم.

مرحله ۲

در این مرحله از طرز تهیه مربای به به آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. پس از به جوش آمدن اب به های خرد شده را به آرامی به آب جوش اضافه می کنیم.

طرز تهیه مربای به در خانه

مرحله 3

حالا مدت ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا به ها درون آب جوش باقی بمانند و مقداری نرم شوند. در همین حین که آب در حال جوشیدن است، کف های روی آب را جمع می کنیم و دور میریزیم. توجه داشته باشید که حتما کف روی مواد را دور بریزید چرا که این کار به شفاف تر شدن رنگ مربا کمک می کند.

مرحله ۴

در این مرحله از طرز تهیه مربای به نوبت به اضافه کردن شکر می ریزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را به صورت چفت می گذاریم یا دم کنی روی آن قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم مربا به مدت ۵ تا ۷ ساعت با حرارت بسیار ملایم بپزد و رنگ بیندازد.

نکته: برخی دوست دارند مربای به را با عسل و بدون شکر تهیه کنند . این افراد در این مرحله به جای شکر عسل را اضافه می کنند.البته این را در نظر داشته باشید که به اندازه شکر عسل اضافه نکنید چون این کار باعث سفت شدن مربای شما می شود.

مرحله 5

دوستان گرامی به این نکته توجه داشته باشید که ما می توانیم این مربای خوشمزه را به صورت یک ساعته نیز بپریم، اما اگر مربا را با حرارت ملایم و زمان طولانی به روش سنتی پخته شود، در پایان پخت رنگ مربا خیلی بهتر می شود. البته این را نیز در نظر داشته باشید که در طرز تهیه مربای به اگر به جای شکر از عسل استفاده کنسد رنگ مربای شما مقداری نسبت به مربای با شکر تیره تر خواهد بود.

مرحله 6

در طرز تهیه مربای به آبلیمو فوت کوزه گری به حساب می آید. در ۵ دقیقه پایانی پخت مربا، آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۵ دقیقه با مربا بجوشد. نکته ای که باید در پخت این مربا در نظر داشته باشیم این است که مربای به را نسبت به مرباهای دیگر باید کمی رقیق تر از روی حرارت برداریم چون لعابی که به می اندازد باعث سفت شدن مربا می شود.

در حقیقت دلیل این امر این است که میوه به پس از پخت حالتی ژلاتینی پیدا می کند و پس از سرد شدن مربا شیره آن خیلی سفت تر می شود. اگر شیره مربای شما بیش از حد غلیظ شد، کافیست کمی آب جوشیده به مربا اضافه کنید ام توصیه می شود در ابتدا میزان آب را چک کنید که مجبور به این کار نشوید چراکه کیفیت مربا را کاهش می دهد.

چگونه مربای به بپزیم

مرحله 7

سپس اجازه دهید مدتی روی حرارت بماند تا آب جوشیده با شیره مربا یکدست شود. در طرز تهیه برای طعم دار کردن این مربا می توانیم به سلیقه خود از هل، چوب دارچین و زعفران دم کرده استفاده کنیم که سلیقه ای می باشد.

مرحله 8

ما در طرز تهیه مربای به از هیچ ماده طعم دهنده ای استفاده نکردیم، چون طعم و عطر میوه به به حد کافی خوب است. پس از اینکه شیره مربا غلیظ شد، ۱ قاشق غذاخوری از شیره بر می داریم و در فریزر قرار می دهیم.

مرحله 9

پس از گذشت ۳ دقیقه شیره مربا را از یخچال خارج می کنیم، اگر حالتی کشدار داشته باشد یعنی مربا به قوام رسیده است. حالا حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت به همان شکل باقی بماند.

مرحله 10

توجه داشته باشید که باید در حین این ۱۲ ساعت درب قابلمه بسته باشد تا مربا به خوبی قرمز شود. در پایان مربا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم، سپس برای نگهداری طولانی مدت در یخچال قرار می دهیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x