آشپزی

طرز تهیه کوکو کدو سبز ساده به دو روش متفاوت؛ برای 4 نفر

کوکو غذایی اصیل ایرانی است که به دو صورت گرم و سرد سرو می‌شود. این غذا تنوع بسیاری دارد که ما در این مقاله به طرز تهیه کوکو کدو سبز به دو روش متفاوت می‌پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ کوکو از غذاهای معروف آشپزی ایرانی است. اما تا نام کوکو می‌آید همه یاد کوکو سیب زمینی می‌افتند؛ که البته از حق نگذریم، یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که با مواد و دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. بااین‌حال کوکو را می‌توانید به صورت و اشکال مختلف بپزید. ماده اصلی کوکو تخم مرغ است و در طرز تهیه کوکو کدو سبز مواد مورد نیاز این غذا کدو سبز، تخم‌مرغ، سبزی خشک، آویشن، پیازچه و ادویه استفاده می‌شود.

طرز تهیه کوکو کدو سبز برای 4 نفر

کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و پر طرفدارایرانی است که علاوه بر اینکه می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی رژیمی میل کنید، در دسته غذاهای سبک هضم هم قرار می‌گیرد. این نوع از کوکو به دلیل اینکه حاوی کدو سبز می‌باشد، دارای کالری کمتری نسبت به دیگر کوکوها می‌باشد. به همین علت می‌تواند آن را در یک رژیم صحیح غذایی برای کاهش وزن خود قرار دهید، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو کدو سبز به دو روش متفاوت در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکو کدو سبز ساده

کوکو کدو سبز یکی از انواع کوکوهای رژیمی و پرطرفدار ایرانی است که دستور پخت آن به عنوان غذایی ساده به حساب می‌آید. این کوکو همچنین برای پیش‌غذا نیز سرو می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کوکو کدو سبز ساده:

طرز تهیه کوکو کدو سبز ساده

کدو سبز 5 عدد
آرد گندم ۱ قاشق غذاخوری
آویشن مقداری کمی
پیازچه 3عدد
تخم مرغ ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

مرحله اول

کدو رنده شده ریز

برای تهیه کوکو سبز در مرحله اول کدوها شسته، در آبکش می‌گذاریم تا کاملا خشک شود شما حتی می‌توانید با دستمال آن‌ها را خشک کنید. کلاهک بالایی  آن ها را با چاقو ببرید. به علت خواصی که در پوس کدو سبز هست، کدوها را با پوست رنده می کنیم و مقدار کمی نمک نیز روی کدوها می ریزیم.

مرحله دوم

برای ادامه روند طرز تهیه کوکو کدو سبز برای ۱۰ دقیقه به کدوها استراحت می دهیم تا آب از آن‌ها کاملا خارج شود. برای تسریع این روند می‌توانید به آن نمک هم بزنید. از فرصت استفاده کنید و در این 10 دقیقه باقی مواد را آماده کنید. اول سراغ پیازچه‌ها بروید و آن‌ها را بشورید؛ بعد بصورت یکدست ریز و نگینی خردشان کنید و در یک کاسه جدا بگذارید.

مرحله سوم

پس از سپری شدن 10 دقیقه کدوها را درون صافی بریزید و با دست آن‌ها را به گونه‌ای فشار دهید تا آب آن‌ها کاملا گرفته شود. سپس می‌توانید کدوها را داخل کاسه به همراه پیازچه‌های خرد شده بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

3 عدد تخم‌مرغ را درون ظرفی دیگر بشکانید؛ تا در صورت خراب بودن آن با مواد ترکیب نشود. تخم‌مرغ‌های سالم را به کدو رنده شده و پیازچه‌های نگینی شده، اضافه کنید. سپس آرد را با الک به مواد درون ظرف اضافه کنید تا آرد گلوله نشود، سپس به خوبی با یک قاشق یا ترجیحاً چنگال هم بزنید تا آرد و تخم‌مرغ تشکیل گلوله ندهند.

مرحله پنجم

طرز تهیه کوکو کدو سبز با پیاز چه

ادویه‌های زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن و نمک به مقدار لازم به مخلوطی که در کاسه درست کردید، اضافه می‌کنیم. همه مواد را خوب مخلوط ‌کنید. در طرز تهیه کوکو کدو سبز باید همه مواد را تا جایی هم زد که خوب زیرورو شوند و به مایه‌ای یک دست تبدیل شوند.

مرحله ششم

پس از آماده شدن مایه کوکو ماهیتابه را روی حرارت کم گذاشته و روغن داخل ان می ریزیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و بعد یک قاشق سرپر از مایه بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و خیلی سریع با قاشق به آن شکل بدهید و اطراف آن را به صورت دایره یا بیضی مرتب کنید.

مرحله هفتم

تمام مایه درون ظرف را به همین صورت داخل تابه بریزید و صبر کنید تا سرخ شود. بعد از آنکه کوکوها سرخ شدن آن‌ها را بر ‌گردانید تا طرف دیگر آن‌ها سرخ شوند. بسیار دقت کنید که رنک کوکوها طلایی شود و قبل از اینکه بسوزن آن‌ها را بر گردانید. در صورت تمایل می‌توانید مایه را به صورت یکجا داخل ماهیتابه بریزید و کوکوی یکدستی داشته باشید. سپس با قاشق آن را داخل تابه مرتب کنیم و سطح روی آن را صاف کنیم تا سرخ شود و بعد با کفگیر آن را نصف کنیم و هر نیمه از کوکو را نیز برگردانیم تا سرخ شود و کوکو کدو سبز آماده شده را با گوجه فرنگی و خیار شور نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکو کدو سبز با پیاز

کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو کدو سبز ساده در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو کدو سبز با پیاز:

کدو سبز ۵ عدد
تخم‌مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
شوید خشک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

مرحله اول

Grated zucchini

برای یادگیری  طرز تهیه کوکو کدو سبز با پیاز مانند قبل ابتدا باید کدو سبزها را شست و در صورت تمایل پوست گرفت، بااین‌حال بهتر است کدو سبزها با پوست باشند تا شما از تمامی خواص آن بهرمند شوید. پس از شستن و خشک کردن کدو سبزها با رنده متوسط، رنده کنید و درون کاسه‌ای متوسط بریزید. کمی نمک به کدوهای رنده شده بزنید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

به مدت 10 دقیقه کدوها را در طرفی دیگر بگذارید. در این مدت پیازها را رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. سپس بعد از آب انداختن کدو سبزها با دست آن را فشار بدهید تا آب آن گرفته شود.

مرحله سوم

حال باید تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. ابتدا تخم‌مرغ‌‌ها را در ظرفی دیگر بشکانید، اگر سالم بودند به ظرف کدو رنده شده اضافه کنید. پس از آن شوید خشک را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مرحله چهارم

طرز تهیه کوکو کدو سبز با پیاز

پس از اینکه مواد کاملا هم خوردند، یک تابه مناسب را روی حرارت کم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. بعد از داغ شدن روغن  یک قاشق غذاخوری از مایه کوکو کدو سبز را جدا کنید و آن را داخل ماهیتابه بریزید و با قاشق آن را شکل دهید. شما حتی می‌توانید در طرز تهیه کوکو کدو سبز از قالب‌های متفاوت برای فرم دهی یا مجلسی کردن شکل کوکو در هنر آشپزی خود استفاده کنید.

مرحله پنجم

پس از آن که یک سمت کوکو کدو سرخ شد و به رنگ طلایی روشن در آمد، آن‌ها را بر گردانید تا سمت دیگر آن‌ها نیز سرخ شود. در آخر کوکوها را در ظرف مورد نظرتان بچینید و با مخلفات دلخواه سرو کنید.

کوکوی کدو سبز با قارچ

برای داشتن قارچ در طرز تهیه کوکو کدو سبز احتیاجی نیست سراغ دستور العمل خاصی بروید. تنها کافی است، قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید، سپس آن را به همراه کمی روغن تفت دهید تا آبش گرفته شود. بعد از آن قارچ را کنار بگذارید تا خنک شود، سپس به مایه کوکو اضافه کنید و از کوکو کدو سبز به همراه قارچ خود لذت ببرید.

پایان مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x