آشپزیعکس

5 میان وعده خانگی جذاب برای خنک شدن در تابستان

در این روز‌ها که دمای هوا در تابستان به بالاترین حد خود رسیده است باید به دمای بدن و آبرسانی بیشتر توجه شود. این امر با میان وعده خانگی جذاب سرد حاوی آب زیاد به راحتی امکان پذیر است.

به گزارش پارت نیوز؛ گذراندن یک روز گرم تابستان می‌تواند شما را تشنه و گرسنه کند. علاوه بر آب آشامیدنی، انواع میان وعده خانگی جذاب و بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها وجود دارند که سرشار از آب هستند و علاوه بر رفع تشنگی، می‌توانند آب از دست رفته بدن را نیز جبران کنند. برای اینکه بتوانید به خوبی از این موارد استفاده کنید باید به چیزهای مختلفی توجه کنید.

کدام میوه های تابستانی برای میان وعده خانگی جذاب مناسب هستند؟

تابستان فصلی است که با ورود آن، میوه‌های تازه و خوشمزه به بازار عرضه می‌شوند. این میوه‌ها با طعم و رنگ زنده‌ای که دارند، همچنین خواص مغذی و انرژی‌بخشی که در بر دارند، برای سلامتی بسیار مفید هستند.

در تابستان، میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه، آلبالو، گیلاس، آلو، هلو، آناناس، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی و انواع سبزیجات مثل خیار و گوجه‌فرنگی به صورت تازه و خنک، بهترین گزینه برای تامین نیاز به آب و مواد معدنی در این فصل هستند.

این میوه‌ها باعث ترطیب بدن، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت قلب و عروق می‌شوند. بنابراین، در تابستان بهترین انتخاب برای تامین نیاز‌های مغذی و لذیذ خود، مصرف میوه‌های تازه و خوشمزه است.

میان وعده‌های میوه‌ای خوشمزه برای تابستان که می توانید آنها را به سادگی تهیه کنید

میان وعده خانگی جذاب میوه‌ای خوشمزه برای تابستان، فصلی که با گرما و آفتاب خود انرژی زیادی را از بدن ما می‌گیرد می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد. در این فصل، مصرف میوه‌های تازه و خوشمزه می‌تواند به ما کمک کند تا هیدراته شویم و انرژی لازم برای روزمره داشته باشیم.

میان وعده‌های میوه‌ای در تابستان، گزینه‌هایی سالم و خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز ما هستند. برای تهیه میان وعده‌های میوه‌ای خوشمزه در تابستان، می‌توانید از میوه‌های تازه مانند هندوانه، خربزه، طالبی، پرتقال، آناناس و توت‌فرنگی استفاده کنید.

میان وعده جذاب و خنک تابستانی

میوه‌ها را می‌توان به صورت تکی یا در قالب سالاد میوه، آبمیوه، سموتی و یا پودینگ میوه‌ای مصرف کرد. همچنین، می‌توانید از میوه‌های خشک شده مانند خرما، زردآلو و آلبالو نیز استفاده کنید. میان وعده‌های میوه‌ای خوشمزه در تابستان نه تنها خوشمزه و مغذی هستند، بلکه به ما کمک می‌کنند تا از گرما و خستگی جسمانی جلوگیری کنیم.

پس، در تابستان به میوه‌های تازه و خوشمزه روی بیاورید و از طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرید.

۵ میان وعده خانگی جذاب میوه‌ای برای خنک کردن شما در روز‌های گرم تابستان

در روزهای گرم تابستان، میان وعده‌های خوشمزه و خنک کننده میوه‌ای می‌توانند انتخابی عالی برای شما باشند. میوه‌ها نه تنها طعمی لذیذ و تازه دارند، بلکه حاوی ویتامین‌ها، مواد مغذی و آب زیادی هستند که برای سرمایش بدن در روزهای گرم بسیار مفید هستند.

۱) انگور منجمد

از طرف دیگر انگور آب کافی دارد و به آبرسانی و خنک نگه داشتن بدن کمک می‌کند. انگور یخ زده به شما احساس خنکی می‌دهد. همچنین بافت یخ زده انگور شیرینی طبیعی این میوه را افزایش می‌دهد. انگور منجمد یک میان وعده خوشمزه و سالم برای کودکان و بزرگسالان است.

۲) اسموتی

اسموتی میوه

مصرف اسموتی به صبحانه محدود نمی‌شود. ترکیب شیرینی طبیعی میوه با شیر ترش یا تازه و یخ تاثیری استثنایی برای کاهش دمای بدن و ایجاد حس طراوت و خنکی دارد. برای تهیه اسموتی، میوه‌ای را که دوست دارید با شیر و یخ در مخلوط کن ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا یخ پودر شود و بافت صافی پیدا کند.۵ میان وعده میوه‌ای خوشمزه برای خنک کردن شما در روز‌های گرم تابستان

۳) سالاد میوه

میوه‌ها خوراکی‌های مفیدی برای رفع گرسنگی و تشنگی هستند. سالاد میوه یکی از تنقلات خوشمزه است که فواید زیادی دارد. سالاد میوه از مخلوطی از میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. می‌توانید از آب میوه استفاده شده در سالاد به عنوان سس آن استفاده کنید. سالاد میوه را می‌توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان دسر سرو کرد.

۴) ترکیب موز و ماست یونانی

موز یکی از مواد غذایی قابض است و باعث انقباض بافت‌های بدن و افزایش توانایی جذب آب در آن‌ها می‌شود. این منجر به کاهش دمای بدن می‌شود. اگر در طول روز فعال هستید و به غذایی نیاز دارید که هم به سرعت انرژی بدنتان را تقویت کند و هم شما را خنک کند، موز انتخابی عالی برای شماست که دنبال میان وعده خانگی جذاب هستید. فقط آن را با ماست یونانی ترکیب کنید و از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید.

ترکیب موز و ماست یونانی

مقداری ماست یونانی را در یک کاسه بریزید و برش‌های موز را در ماست یونانی فرو کنید. سپس موز را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. بعد از یک ساعت آن را از فریزر خارج کرده و میل کنید.۵ میان وعده میوه‌ای خوشمزه برای خنک کردن شما در روز‌های گرم تابستان است.

ترکیب پتاسیم موجود در موز با مواد غذایی با پروتئین بالا مانند ماست (به ویژه ماست یونانی) به ساخت ماهیچه ها و پر کردن اسیدهای آمینه ای که در طول ورزش تخلیه می شوند، کمک می کند. بنابراین در راه رفتن از باشگاه به خانه از این جفت آسان لذت ببرید یا آنها را به اسموتی های بعد از تمرین خود اضافه کنید.

۵) چای توت

میوه‌ها مواد غذایی قلیایی هستند، یعنی خوردن آن‌ها انرژی سردی را در بدن ایجاد می‌کند و شما را خنک می‌کند. میوه‌ها همچنین حاوی مقدار زیادی آب هستند و به رقیق شدن خون و کاهش حرارت بدن کمک می‌کنند.

فقط توت‌ها می‌توانند یک میان وعده خانگی جذاب و خوب برای روز‌های گرم تابستان باشند. اما اگر می‌خواهید طعم متفاوتی از این میوه خوشمزه را تجربه کنید، می‌توانید این روش را امتحان کنید: مقداری توت سیاه را در چای سبز قرار دهید و یک ساعت بگذارید تا طعم میوه وارد چای شود و سپس آن را بنوشید. این نوشیدنی گزینه مناسبی برای آبرسانی و کاهش دمای بدن است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x